Photo

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ပထမဆုံး ေရေၾကာင္းဘတ္စ္

By The Voice Weekly 10 October, 2017 - 11:29

ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ မိုးဦးကာလ မတိုင္ခင္က စီစဥ္ခဲ့ေသာ ခရီးစဥ္တစ္ခုမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေ႐ႊ႕ဆိုင္းခဲ့ရၿပီးေနာက္ သီတင္းကြၽတ္ပြဲေတာ္ကာလ၌ ေပၚထြန္းလာခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။


႐ုံးဆင္း ႐ုံးတက္ခ်ိန္မ်ားအတြက္ ၁၀  မိုင္ခန္႔ ခရီးကို ၂ နာရီနီးပါးၾကာ သြားလာေနရေသာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ကုစားႏိုင္ရန္ Water  Bus ခရီးကို ၂၀၁၇  ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွ စတင္စီစဥ္ခဲ့ေသာ္လည္း ႏွစ္ဝက္ေက်ာ္ေရာက္မွသာ စတင္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

သီတင္းကြၽတ္ပြဲေတာ္ ႐ုံးပိတ္ရက္မ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ေတာ္၏ လမ္းမမ်ားတြင္ ယာဥ္အသြားအလာ ရွင္းေနသည့္တိုင္ ေအာက္တိုဘာ ၇ ရက္ စေနေန႔  နံနက္ခင္းတြင္  ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္း၌ Water  Bus ျဖင့္ လိုက္ပါစီးနင္းလိုသူမ်ားေၾကာင့္ စည္ကားလ်က္ရွိသည္။

“ဒီေန႔က အခမဲ့ ေျပးဆြဲေပးတယ္။ Anypay ကတ္ထဲကိုလည္း ေငြက်ပ္တစ္ေထာင္နဲ႔ ေလွ်ာ့ေရာင္းေပးတယ္။ စီးဖို႔ လက္မွတ္ခကိုေတာ့ ၅၀၀ ကေန စျဖည့္လို႔ ရပါတယ္” ဟု Integrated Smart Solutions ကုမၸဏီ အေရာင္းဝန္ထမ္း အမ်ဳိးသမီးက ဆိုသည္။

အမွန္တကယ္ Anypay ေငြေပးေခ်ကတ္သည္ က်ပ္ ၁၅၀၀ ျဖင့္ ဝယ္ယူရမည္ျဖစ္ၿပီး လက္မွတ္ခအေနႏွင့္ က်ပ္ ၅၀၀ မွ စိတ္ႀကဳိက္ထည့္ဝင္ႏိုင္ကာ ကတ္ဝယ္ယူသူသည္ မွတ္တမ္းတင္ ေဖာင္ျဖည့္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားသည္။

“ေဖာင္ျဖည့္ခိုင္းတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္က ကတ္ေပ်ာက္သြားရင္ ကုမၸဏီက တာဝန္ယူမွာျဖစ္လို႔ ခရီးသည္အတြက္ အက်ဳိးရွိေအာင္ ျဖည့္ခိုင္းတာပါ။ မျဖည့္လည္း ရပါတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

အဆိုပါ ေငြျဖည့္ကတ္ထဲတြင္ ေငြသားစိတ္ႀကဳိက္ ျဖည့္တင္းထားသူသည္ အေရးေပၚလိုအပ္လွ်င္ ေငြသားကို ျပန္လည္ထုတ္ယူခြင့္ ရွိသည္။

ေငြျဖည့္ကတ္ အရာင္းဝန္ထမ္းမ်ားမွာ ကတ္၏အသုံးျပဳပုံ၊ ေငြျဖည့္တင္းပုံႏွင့္ သေဘၤာစီးရန္ လက္မွတ္ခ ျဖတ္ေတာက္ပုံတို႔ကို သုံးလမွ ေျခာက္လအထိ ရွင္းလင္းေဆာင္႐ြက္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။

ေနာက္ရက္မ်ားတြင္ ဆက္လက္စီးနင္းမည့္ ခရီးသည္မ်ားက အဆိုပါကတ္ကို ဝယ္ယူခဲ့ၾကၿပီး အခ်ဳိ႕မွာ သေဘၤာကိုသာ တစ္ရက္တာ လိုက္စီးရန္ ျပင္ဆင္ေနသည္။



ဆိပ္ကမ္းကပ္ထားသည့္ ျပည္တြင္းသေဘၤာကို စီးနင္းရန္ ခရီးသည္ သုံးရာေက်ာ္က တန္းစီရပ္ေစာင့္ေနသည့္ အတြက္ အင္းစိန္ဆိပ္ကမ္းမွ ျပန္လာသည့္ ျပည္ပသေဘၤာတစ္စင္းပါ တစ္ၿပဳိင္တည္း ျပန္ထြက္ရန္ Yangon Water Bus ဝန္ထမ္းမ်ားက စီစဥ္လိုက္သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ျပည္တြင္းသေဘၤာႏွင့္ ျပည္ပသေဘၤာ ကြာျခားမႈမ်ား ရွိေနၿပီး ျပည္တြင္းသေဘၤာ၌ ခရီးသည္မ်ား အတက္အဆင္း လုံၿခံဳေရးအပိုင္း အားနည္းခ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့သည္။

“ျပည္တြင္းသေဘၤာက ေဗာတံတားထက္ နိမ့္ေနတယ္။ အသက္ႀကီးတဲ့ ခရီးသည္ေတြ၊ ကေလးေတြအတြက္ အဆင္မေျပဘူး။ တစ္ညီတည္းကိုမွ တံတားေလး ထိုးေပးထားရင္ ပိုအဆင္ေျပမယ္” ဟု မိသားစုလိုက္ စီးနင္းမည့္ ဗိုလ္တေထာင္ၿမဳိ႕နယ္မွ ခရီးသည္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

Yangon Water Bus ဝန္ထမ္းမ်ားက ျပည္တြင္းသေဘၤာေပၚသို႔ ခရီးသည္မ်ား အတက္အဆင္းကို တြဲကူေပးၿပီး ကေလးငယ္မ်ားကို မခ်ီေပးေနသည္။ အတက္အဆင္းသည္ ဝန္ထမ္းမ်ား မကူညီလွ်င္ ေခ်ာ္က်ႏိုင္သည့္ အေျခအေနတြင္ ရွိသည္။

ေနာက္တည္ေဆာက္မည့္ သေဘၤာကိုျမႇင့္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေဗာတံတားကို ျမႇင့္၍ေသာ္ လည္းေကာင္း ေဆာင္႐ြက္သင့္ၿပီး မည္သည့္ခရီးသည္မဆို အတက္အဆင္း အဆင္ေျပရန္ စီမံသင့္ေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။

ျပည္ပသေဘၤာသည္ ေဗာတံတားႏွင့္ တစ္ေျပးညီျဖစ္ၿပီး ခရီးသည္မ်ား အတက္အဆင္းအတြက္ ေလွကားပါရွိသည္။ ခရီးသည္မ်ား အလြယ္တကူ အတက္အဆင္း ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သည္။

“သေဘၤာကအစပိုင္း ဆိုေတာ့ လုံၿခံဳေရးအပိုင္း အားနည္းတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ အခုမွ စလုပ္ေတာ့ အျပစ္မေျပာခ်င္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ အဝင္လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ အထြက္လမ္းေၾကာင္းကို ခြဲထားေစခ်င္တယ္။ ခရီးသည္ေတြ စည္းကမ္းရွိေအာင္ တစ္ခါတည္း လုပ္သင့္တယ္။ ၿပံဳၿပီးမတက္ေစခ်င္ဘူး” ဟု ပုဇြန္ေတာင္ၿမဳိ႕နယ္မွ ဦးသန္းထြန္းဝင္းက ဆိုသည္။

သေဘၤာတိုင္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းတိုင္းတြင္ အသက္ကယ္ေဘာ ထားရွိသင့္ၿပီး အသက္ကယ္အက်ႌမွာ သေဘၤာ၏ အေရးေပၚအေျခေနမွသာ အသုံးျပဳရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာၾကားသည္။

“ခရီးသည္ျပဳတ္က်မယ္ဆိုရင္ အသက္ကယ္ ေဗာကို ပစ္ေပးလိုက္ရမွာေပါ့။ အဲေဗာက ၂၄ နာရီ ခံတယ္။ အသက္ကယ္ေဗာမွာ ႀကိဳးပါၿပီးသားဆိုေတာ့ ဆြဲတင္လိုက္႐ုံပဲေပါ့” ဟု ၎က အသက္ကယ္ေဗာ၏ အသုံးဝင္ပုံကို ရွင္းျပသည္။

လုံၿခံဳေရးပိုင္းအတြက္ အသက္ကယ္အက်ႌ အေနႏွင့္ ေရထဲတြင္ ႏွစ္နာရီ၊ သုံးနာရီၾကာေအာင္ ေနႏိုင္ၿပီး တင္ေဆာင္မည့္ လူဦးေ ရအျပင္ အပို ၅၀ ခု ေဆာင္ထားေၾကာင္း၊ ကေလးအတြက္ပါ အသက္ကယ္အက်ႌ စီမံထားေၾကာင္း တင့္တင့္ျမန္မာကုမၸဏီ ဥကၠ႒ ေဒၚတင့္တင့္လြင္က ေျပာၾကားသည္။

“အသက္ကယ ္အက်ႌေတြကို ရွာရလြယ္ေအာင္ ျမင္သာတဲ့ေနရာမွာ ထားပါတယ္။ ေဗာကြင္းေတြလည္း ထားရွိတယ္။ ဒါအျပင္ကို အေရးေပၚကမ္းကပ္လို႔ရတဲ့ ေလွမ်ဳိးပါ စီမံထားတယ္။ အေရးေပၚအေျခအေန လုံးဝမႀကံဳေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ ေဆာင္႐ြက္ထားပါတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

အသက္ကယ္အက်ႌမ်ားကို ျပည္ပသေဘၤာ၌ ထိုင္ခုံေအာက္တြင္ ထားရွိၿပီး ျပည္တြင္းသေဘၤာ၌ ခရီးသည္ ျမင္သာသည့္ ေနရာတြင္ ထားရွိထားသည္။

သေဘၤာမ်ားကို အလြယ္တကူ မနစ္ျမဳပ္ႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ထားၿပီး ခရီးသည္တစ္ဦးခ်င္း၏ လုံၿခံဳေရးအပိုင္းကို ေဆာင္႐ြက္ထားေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိသေဘၤာမ်ားကို မိမိလိုရာ ခရီးအတြက္ ေန႔စဥ္ ႐ုံးတက္၊ ႐ုံးဆင္း စီးနင္းမည္ျဖစ္ၿပီး အေပ်ာ္စီးသေဘၤာအျဖစ္ စီးနင္းမည့္ ခရီးသည္မ်ားလည္း ရွိေနသည္။

“ဒီေန႔က အေပ်ာ္လာစီးတာ။ ေနာက္ရက္မွာ မိသားစုလိုက္ေခၚၿပီး ထပ္စီးဦးမွာပါ။ ႐ုံးတက္ဖို႔ကေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္ရွိတဲ့လမ္းေၾကာင္း မဟုတ္ဘူး။ ေျပးဆြဲေပးရင္ေတာ့ စီးမွာေပါ့” ဟု ေျမာက္ဒဂုံၿမဳိ႕နယ္မွ ခရီးသည္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

နံနက္ ၆ နာရီခြဲမွ ည ၆ နာရီခြဲအထိ ေျပးဆြဲေပးမည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ရက္လွ်င္ ၁၂ နာရီခန္႔ ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝန္ထမ္းမ်ားအျပင္ အေပ်ာ္စီးႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္ေၾကာင္း ေဒၚတင့္တင့္လြင္က ေျပာၾကားသည္။

ေျပးဆြဲမည့္ သေဘၤာမ်ားမွာ ခရီးသည္ ၂၃၀ ဆံ့ သေဘၤာသုံးစင္း၊ ခရီးသည္ ၁၈၀ ဆံ့ သေဘၤာသုံးစင္း၊ ခရီးသည္ ၆၀ ဆံ့သေဘၤာသုံးစင္းႏွင့္ ခရီးသည္ ၁၂၀ ဆံ့ သေဘၤာခုနစ္စင္းျဖင့္ ဗိုလ္တေထာင္၊ နန္းသီတာ၊ ေမာ္တင္၊ ၾကည့္ျမင္တိုင္၊ ေရႊပိေတာက္၊ အင္းစိန္ ဆိပ္ကမ္းတို႔ကို ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္သည္။

သေဘၤာစထြက္ခ်ိန္တြင္ Yangon Water Bus ဝန္ထမ္းတစ္ဦးက ခရီးသည္မ်ားအေနႏွင့္ ႏိုင္ငံႀကီးသား ပီသစြာ စီးနင္းရန္ ကြမ္းစားျခင္း၊ ကြမ္းတံေတြးေထြးျခင္း၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း ေရွာင္ရွားရန္၊ အမႈိက္မ်ားကို ေရထဲသို႔ ပစ္မခ်ဘဲ အမႈိက္ပုံးထဲသို႔ စနစ္တက် စြန္႔ပစ္ရန္ သတိေပး ေၾကညာသည္။

ဗိုလ္တေထာင္ဆိပ္ကမ္းမွ ၁၀ မိနစ္ခန္႔ အၾကာတြင္ နန္းသီတာဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ ၁၅ မိနစ္တြင္ ေမာ္တင္ဆိပ္ကမ္းကို ေရာက္ရွိသည္။

ဆိပ္ကမ္းတစ္ခုတိုင္းတြင္ ဆင္းသြားသည့္ ခရီးသည္ အေရအတြက္အတိုင္းသာ ထပ္မံတင္ေဆာင္ကာ အင္းစိန္ဆိပ္ကမ္းသို႔ အခ်ိန္တစ္နာရီႏွင့္ ၁၅ မိနစ္ခန္႔သာ ၾကာျမင့္သည္။

ရန္ကုန္ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ေန႔စဥ္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းစြာ စီးနင္းေနရျခင္းကို အမွန္တကယ္ ေျဖေလွ်ာ့ႏိုင္ၿပီး ခရီးသည္မ်ား၏ လုံၿခံဳေရးအပိုင္းကို တာဝန္ယူႏိုင္ပါက Yangon Water Bus သည္ စီးနင္းရန္ အဆင္ေျပေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။

ခရီးစဥ္လမ္းေၾကာင္းကို ေလ့လာစီးနင္းထားသျဖင့္ ေနာက္ရက္တြင္ ေန႔စဥ္ စီးနင္းမည္ျဖစ္ကာ အဓိက အခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈ မရွိဘဲ အခ်ိန္တိုအတြင္း စီးနင္းႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဗိုလ္တေထာင္ၿမဳိ႕နယ္မွ မဒါဒါက ေျပာၾကားသည္။



YBS ယာဥ္လိုင္းစီးနင္းသည့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အေနႏွင့္ ေန႔စဥ္ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ခံစားေနရၿပီး အဆိုပါ Yangon Water Bus သည္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္ေအာင္ စီးနင္းျခင္း၊ ခရီးသည္က်ပ္က်ပ္ျဖင့္ စီးနင္းရျခင္း ကင္းေဝးမည္ ျဖစ္သည္။

ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေသာ္လည္း ဆိပ္ကမ္းေရာက္ရွိရန္ အခ်ိန္ေပး သြားေရာက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ေျပာသည္။

စတင္ေျပးဆြဲသည့္ အခ်ိန္အခါျဖစ္၍ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ခရီးသည္အမ်ားစုက ေရ႐ြတ္ေျပာဆိုေနတာကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျပည့္စုံလာႏိုင္မည္ဟုလည္း ယုံၾကည္သူမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း Yangon Water Bus အျဖစ္ ေျပးဆြဲရန္ လုပ္ငန္းတင္ဒါကို ႏိုဝင္ဘာလ ၂၀ ရက္က စတင္ေခၚယူခဲ့ၿပီး တင္ဒါေ႐ြးခ်ယ္ စိစစ္ျခင္းကို ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၈ ရက္က ေဆာင္႐ြက္ကာ ေလွ်ာက္လႊာေစာင္ေရ ၄၀ ေက်ာ္အနက္ ျပည္တြင္းကုမၸဏီႏွစ္ခုအနက္ တင့္တင့္ျမန္မာ ကုမၸဏီက တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။

Water Bus (အျမန္ေရယာဥ္) အျဖစ္ ေျပးဆြဲရာတြင္ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းျခင္းႏွင့္ ႀကီးၾကပ္အေရးယူျခင္း အပိုင္းကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ YRTA က ကိုင္တြယ္သြားမည္ ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ျမစ္အတြင္း ေရေၾကာင္းသယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရးအျဖစ္ Water Bus ေျပးဆြဲျခင္းကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၊ ေမလတြင္ စတင္ေျပးဆြဲရန္ ျပင္ဆင္ခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၇ ရက္မွ ေျပးဆြဲႏိုင္ခဲ့သည္။

ဆန္းဆန္းေထြး
http://thevoicemyanmar.com

Your rating: None Average: 5 (1 vote)

Top Rated News

ေဒၚနယ္ထရမ့္ရဲ႕ ၁၂ ရက္ၾကာ အာရွခရီး ရည္ရြယ္ခ်က္
Mobile User Guide
ဖုန္းဘက္ထရီ အသံုးခံေစဖုိ႔
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေဆးျပားမ်ားကို အေမရိကတြင္ FDA က ပထမဆံုး အသိအမွတ္ျပဳ
ႏိုဝင္ဘာ ေနာက္ဆံုးပတ္အတြင္း မုန္တိုင္းငယ္ ျဖစ္လာႏိုင္ ေဒသအႏွံ႔ ျမဴထူထပ္စြာ က်ဆင္းမည္
ျပင္ဦးလြင္ ပန္းပြဲေတာ္ကို ဒီဇင္ဘာ ၁၆ ရက္တြင္ စတင္က်င္းပမည္
ေမာင္ေတာရွိ ဘဂၤါလီႏွစ္ဦးထံမွ စိတ္ႂကြေဆးျပား တစ္သန္းခန္႔ဖမ္းမိ
MIC ခြင့္ျပဳသည့္ ကုမၸဏီမ်ားတြင္ ႏုိင္ငံျခားသား ခန္႔ျခင္းကို အသိမေပးပါက အမည္ပ်က္ စာရင္းသြင္းသည္အထိ အေရးယူမည္
Microsoft ၏ ပညာေရးအစီအစဥ္သစ္ Minecraft
ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ထိ ျမန္မာ သတင္းေထာက္ေတြ ဘာေၾကာင့္ မသြားသလဲ