Photo

အနာဂတ္ပညာေရးႏွင့္ အိႏၵိယအေတြး

By The Voice Weekly 21 April, 2018 - 15:52

အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ေက်ာင္းေပါင္း ၁ ဒသမ ၅ သန္းရွိၿပီး တက္ေရာက္ သင္ၾကားေနသည့္ ေက်ာင္းသားေပါင္း သန္း ၂၆၀ ခန္႔ရွိသည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံသည္ K12 (မူလတန္းမွ အထက္တန္းအဆင့္ ပညာေရး) တြင္ ကမၻာ့အႀကီးဆံုး ပညာေရးစနစ္ႀကီးကို

လည္ပတ္ လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ႏိုင္ငံႀကီးတစ္ႏိုင္ငံဟုလည္း ဆိုႏိုင္သည္။

သို႔ေသာ္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ စာတတ္ေျမာက္မႈႏႈန္းမွာ ၇၇ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိသည္။ BRIC (ဘရာဇီး၊ ႐ုရွား၊ အိႏၵိယႏွင့္တ႐ုတ္) အဖြဲ႔ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားထဲမွ က်န္ႏိုင္ငံမ်ားသည္ပင္ စာတတ္ေျမာက္ႏႈန္း ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည္ဆိုသျဖင့္ အိႏၵိယသည္ ေနာက္က်က်န္ေနေသးသည့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္သည္။

အိႏၵိယပညာေရးစနစ္တြင္ မေျပာင္းလဲႏိုင္သည့္ စနစ္တစ္ခုမွာ လက္ရွိက်င့္သံုးေနသည့္ စာေမးပြဲစနစ္ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေမးခြန္းေျဖတတ္ေအာင္သာ သင္ထားေပးၿပီး ေမးခြန္းေမးတတ္ေအာင္ သင္မေပးႏိုင္ေသးျခင္းမွာ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္၏ ေခတ္ေနာက္က်ေနေသးျခင္းျဖစ္သည္။ အရည္အေသြးပညာေရးထက္၊ အေရအတြက္ကိုသာ လွိမ့္ထုတ္ေပးေနေသာ ပညာေရးစနစ္ဟူ၍လည္း ဆိုႏိုင္သည္။

ပညာေရးဆိုသည္မွာ ကမၻာ့လမ္းေၾကာင္းလိုက္ႏိုင္မည့္ ပညာေရးမ်ိဳးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္လိုပါသည္။ အေျခခံကို အေျခခိုင္ေအာင္ လုပ္သည္ဆိုသည္ ကမၻာကသြားေနသည့္ လမ္းေၾကာင္းကိုသာ အေျခခံအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္လိုပါသည္။ အေျခခံသည္ အေျခခိုင္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မူလတန္းမွသည္ အထက္တန္းအဆင့္အထိ ပညာေရးကို ေတာင့္တင္းခိုင္မာေစရန္ အားထုတ္ဖို႔လိုသည္။

ပညာေရးဆိုသည္မွာ ဘက္စံုပညာေရးကို ဦးတည္ေဆာင္႐ြက္ေနသည့္လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္လာၿပီျဖစ္သည္။ ပညာေရးကို ဒစ္ဂ်စ္တယ္လမ္းေၾကာင္းေပၚ တစ္ခုတည္းတြန္းတင္ရန္ မလံုေလာက္ေတာ့။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္လမ္းေၾကာင္းေပၚ ေရာက္သြားလွ်င္လည္း ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္သံုးႏိုင္သည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကို လက္ေတြ႔ အသံုးခ်ႏိုင္ေစေရးအတြက္ ႀကိဳတင္အကြက္ခ်ထားရန္ လိုအပ္သည္။ လက္ရွိက်င့္သံုးေနေသာ အလြတ္က်က္ အမွတ္ေပး စာေမးပြဲစနစ္ထက္ ႏိုင္ငံတကာ က်င့္သံုးေနသည့္ စာေမးပြဲလမ္းေၾကာင္းကို ေျပာင္းလဲစစ္ေဆးႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတကာ က်င့္သံုးေနသည့္ စာေမးပြဲစနစ္မွာ “ဘာကိုေလ့လာ” ဆိုသည့္ သေဘာတရားထက္ “ဘယ္လိုေလ့လာ” ဆိုသည့္ လမ္းေၾကာင္းကို ေျပာင္းေနၿပီျဖစ္သည္။ ဘာေတြကို က်က္ထားသည္ဆိုၿပီး က်က္ထားသည့္အတိုင္း ျပန္ေရးျပျခင္းထက္၊ ဘယ္လိုေျဖရွင္းႏိုင္သနည္းဆိုသည့္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္၊ ေလ့လာဆန္းစစ္မႈကို အေျခခံသည့္ ပင္ကိုဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္းကို စစ္ေဆးသည့္လမ္းေၾကာင္းကို ေျပာင္းလဲေနၿပီျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ဘာေတြ ကူးေျပာင္းရမည္နည္းကို ဆန္းစစ္ရန္လိုလာသည္။

သင္႐ိုးႏွင့္ ဆရာအတတ္
ပထမဆံုး ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ပါရာဒိုင္းကို သင္ယူသူ ဗဟိုျပဳစနစ္ (Learner-centered) သို႔ ဦးတည္ေ႐ြ႕ေစရမည္။ သင္ယူမႈတြင္ နည္းလမ္းေပါင္းစံုျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္စြမ္း၊ သင္ယူလိုသည့္ ပညာရပ္တြင္ စူးစိုက္ႏိုင္စြမ္း၊ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္မႈကို အေျခခံသည့္ Skill-based သင္႐ိုးမ်ားျဖင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရမည္။ ဆရာအတတ္သင္နည္းမ်ားကိုလည္း ေခတ္စနစ္ႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ နည္းပညာဗဟိုျပဳ သင္ၾကားမႈကိုျပဳႏိုင္ေသာ စနစ္ကိုေျပာင္းရမည္။ စာသင္ခန္းကို အစဥ္အလာမွ ေဇာက္ထိုးမိုးေမွ်ာ္ျဖစ္ေစရန္ မလွန္ႏိုင္ေသးလွ်င္ ေအာင္ျမင္ေရး အလွမ္းေဝးလိမ့္မည္။

အႏုပညာႏွင့္ အားကစား
အႏုပညာ၊ ရသပညာ ခံစားမႈသေဘာတရားမ်ားကလည္း အေရးႀကီးသည္။ နည္းပညာေခတ္ဆိုၿပီး ကြန္ပ်ဴတာကိုခ်ည္း အားကိုးရန္မဟုတ္ပါ။ ေနရာတိုင္းတြင္ အႏုပညာႏွင့္ရသကို တြဲထားမွ ခံစားသက္ဝင္ႏိုင္သည္။ အားကစားကိုလည္း မျဖစ္မေနယူရမည့္ ဘာသာရပ္တစ္ခုအျဖစ္ ထည့္သြင္းရန္ အေရးႀကီးသည္။

တကၠသိုလ္ပညာ
တကၠသိုလ္ပညာေရးအားလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မ်ားစြာလုပ္ရန္လိုပါသည္။ တကၠသိုလ္ပညာေရးကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္ေပးရမည္။ ဆုေပးဒဏ္ေပးစနစ္ က်င့္သံုးသင့္လွ်င္ က်င့္သံုးရမည္။ တကၠသိုလ္ဆိုသည္မွာ အထီးတည္း ရပ္တည္ေနရန္ မဟုတ္ပါ။ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ေပါင္းကူးဆက္သြယ္ ေလ့လာသုေတသနျပဳလုပ္ေနမႈမ်ား မျပတ္ရွိေနရမည္။ အျခားႏိုင္ငံကလည္း လာေလ့လာ၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကလည္း အျခားကိုသြားၿပီး ပညာေပါင္းကူး ဖလွယ္ႏိုင္သည့္ ေနရာျဖစ္ေနရမည္။

ပူးေပါင္း႐ြက္ေဆာင္
ေခတ္သစ္ပညာေရးစနစ္က တစ္ဦးေကာင္း တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေမြးထုတ္ေပးရန္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အမ်ားအတြက္ အမ်ားေဆာင္႐ြက္စနစ္ျဖင့္ အေကာင္းဆံုး အႀကံဉာဏ္မ်ားျဖင့္ စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္သည့္ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ရန္ ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ရပါမည္။

စည္းလံုးျခင္းသည္အင္အား
ပညာေရးတြင္ အစိုးရႏွင့္ပုဂၢလိက ခြဲျခားကြဲျပားမႈမ်ား မလိုအပ္ေတာ့ပါ။ ျပည္တြင္း၌ျဖစ္ေစ၊ ျပည္ပကျဖစ္ေစ ပညာေရးအတြက္ အားလံုး ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ၿပီး တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္ဆိုသည့္ စိတ္ထားမ်ားျဖင့္ လုပ္ေဆာင္လာရန္ လိုအပ္လာၿပီျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံျခားကိုလည္း လမ္းဖြင့္ေပးသလို၊ ႏိုင္ငံျခားက တံခါးဖြင့္ေပးလာလွ်င္လည္း ဝင္သြားေပးရန္ျဖစ္သည္။

ထက္ျမက္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မႈ
ပညာေရးအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုး ေပၚလစီ ကိုင္တြယ္ေဖာ္ေဆာင္သူမ်ား၊ ဦးေဆာင္ေနသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သူတို႔၏ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ၿပီး အေျမာ္အျမင္ရွိသည့္ ဦးေဆာင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားက အနာဂတ္ကို အဆံုးအျဖတ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။ ပညာႏွင့္ေက်ာင္းကို ေကာင္းေအာင္မလုပ္ႏိုင္သည့္ အစိုးရႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံ သူမ်ားေအာက္တြင္ စနစ္ႏွင့္အနာဂတ္လည္း ေကာင္းလာမည္မဟုတ္ပါ။

(Ref:Financial Express)

 

http://thevoicemyanmar.com

Your rating: None Average: 5 (1 vote)